Problematika začlenění korfbalu do vyučovacího procesu tělesné výchovy na středních školách v okresu České Budějovice\\
Abstrakt
Diplomová práce je zaměřená na zjištění, jak je korfbal začleněn do vyučovacího procesu na středních školách v okrese České Budějovice. Výzkum byl proveden hlavně pomocí dotazníkové metody a rozhovoru. Experimentálně byla výuka korfbalu vyzkoušena na zvolené škole. Teoretická část obsahuje informace o tomto sportu: popsání a vysvětlení pravidel, herní systém, historii a rozšíření korfbalu po světě, klubové a reprezentační úspěchy. Při výzkumném šetření se zjišťovalo rozšíření sportu v okrese, druhy hřišť na školách. Dále byl zkoumán možný zájem škol o korfbal a příčiny, proč není na jejich školách vyučován, dále hodnocení z různých hledisek a úhlů pohledu, a to jak od žáků tak vyučujících např. zájem o společnou hodinu tělesné výchovy chlapců a dívek a jeho vyhodnocení a efektivita. Výsledky jsou graficky znázorněny a uvedeny v diskusi a závěrečné části práce včetně postřehů samotné autorky.