Becoming a teacher - a male perspective
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá různými aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem, a zaujímá při tom pohled muže. Teoretická část se soustředí nejprve na obecné otázky, jako je osobnost učitele a učitelská profese. Hovoří se zde o významu učitelovy osobnosti a jejím vývoji. Dále je zde popsána učitelská profese, její požadavky a nároky a různé fáze učitelské praxe. Následně je pozornost soustředěna na konkrétnější problém, kterým je postavení mužů ve školství. Nakonec jsou zde popisováni učitelé cizích jazyků jako specifická skupina odborníků. V praktické části jsou vedeny rozhovory s pěti učiteli muži v různých fázích praxe. Rozhovory jsou zaměřeny na specifické aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem. Otázky jsou strukturovány do tří tematických celků: stávání se učitelem, požadavky a nároky učitelské profese a muži ve školství. Na konci této práce je prezentována moje představa dobrého učitele.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Osobnost učitele na klasické a alternativní škole
Koudelková, Marcela (Jihočeská univerzita, 2016)Diplomová práce "Osobnost učitele na klasické a alternativní škole" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zachycení rozdílů v osobnostních projevech učitelů na klasické a alternativní škole. Teoretická ... -
Ideální učitel z pohledu žáků
Hnudová, Sára (Jihočeská univerzita, 2021)Bakalářská práce se zaměřuje na pohled na ideálního učitele. Zkoumá, jaké jsou klíčové vlastnosti ideálního učitele z pohledu žáků pátých ročníků prvního stupně a devátých ročníků druhého stupně základních škol a zda se ... -
Ideální učitelka mateřské školy z pohledu rodičů
Čermáková, Kateřina (Jihočeská univerzita, 2015)Bakalářská práce se zabývá charakteristikou ideální učitelky mateřské školy. Předmětem zájmu této práce je zjistit, jak na učitelku MŠ pohlížejí rodiče, jejichž děti mateřskou školu navštěvují. Teoretická část práce je ...