Identifying Specific Pronunciation Errors Produced by Czech Learners of English as a Foreign Language<br><br> Diagnostika specifických chyb českých studentů angličtiny ve výslovnosti
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá typickými chybami středně pokročilých českých studentů/studentek angličtiny, konkrétně slovním přízvukem a redukcí nepřízvučných slabik. Jako hlavní nástroj výzkumu byl autorkou práce navržen postup založený na nahrávání ústního projevu 33 studentek/studentů prvního ročníku oboru Anglický jazyk na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích a rovněž také dotazník, jehož úkolem bylo zjistit zkušenosti studujících a jejich postoj k výuce výslovnosti. Byly nahrávány dva typy ústního projevu: čtení neznámého textu a spontánní projev (konverzace). Jelikož český jazyk se od anglického liší v systému slovního přízvuku a nepřízvučné slabiky se v češtině neredukují, předpokládalo se, že bude identifikována interference z mateřského jazyka v oblasti slovního přízvuku a dále, že zkoumaný vzorek studentů bude upřednostňovat plné formy slabik před redukovanými.