Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJošt, Jiří
dc.contributor.authorŠestáková, Petra
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:08Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:08Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-07-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28777
dc.description.abstractCílem diplomové práce je prozkoumat sociální aspekty dyslexie, zejména její účinky na vztahy ve třídě a na sebehodnocení žáka. V dnešní době je pro společnost typické, že posuzuje člověka v rámci jeho schopností a dovedností, a proto má deficit v oblasti čtení negativní sociální důsledky. Základní hypotéza diplomové práce zní, že ,,Skupina žáků se SPU/dyslexií se bude vyznačovat zhoršenou sociometrickou pozicí a sníženým sebehodnocením, a to ve srovnání se skupinou kontrolní.? V teoretické části je menší část věnována samotné poruše čtení. Jsou zde popsány základní údaje o dyslexii, její příčiny, projevy, výskyt, diagnostika a reedukace. Větší část podrobněji nahlíží na již zmíněné sociální aspekty dyslexie. Jmenovitě na dyslektického školáka, jeho pohled na dyslexii a sebehodnocení, na vztahy ve třídě a v rodině. Praktická část má za cíl prozkoumat a vyhodnotit dopady specifických poruch učení na sociometrickou pozici žáka ve třídě a jeho self-koncept. V rámci výzkumu jsou použity testové metody, jež jsou vhodné pro získávání informací vztahujících se k dané problematice. Zkoumanou skupinu tvoří žáci 2. až 5. tříd ze základní školy sídlící v jižních Čechách. Jedná se o dvacet pět žáků rozdělených do dvou skupin, jež jsou mezi sebou porovnávané. Dyslektickou skupinu tvoří třináct žáků, kontrolní skupinu dvanáct žáků.cze
dc.format85 s.
dc.format85 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleÚčinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")cze
dc.title.alternativeSelf-concept and sociometrical position in children with learning disabilitieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17074
dc.description.abstract-translatedThe aim of this final work is to examine aspects of dyslexia especially its effects on relationship in the classroom and on the pupil´s self-concept. Today, however, is typical for society to judge people in the frame of their abilities and skills, that´s why the deficit in reading has negative social consequence. The basic hypothesis is ?The group of pupils with STD/ dyslexia is distinguishing by worst socio-metric position and lower self-concept with the comparison of control group. In theoretical part the smaller part is paid self reading disorder. There are depicting basic statements about dyslexia, its causes, demonstration, occurrence, diagnostics, remedy. The bigger part in more detail samples on already mentioned social aspects of dyslexia. The pupil´s view on his dyslexia and self-concept, and on relation in the classroom and at home. In the practical part is the aim to explore and analyse incidence of specific teaching disorders on pupil´s socio-metric position in the classroom and his self-concept. In the frame of the research are used tested forms suitable for information which is gained to given problems. Surveyed group is formed by primary school pupils from 2nd ? 5th classrooms resident in the South Bohemia. The survey had been done with twenty-five pupils divided into two groups which are compared together. Dyslexic group is formed by thirteen pupils and controlled group is formed by twelve pupils.eng
dc.date.accepted2011-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-SPGcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJílková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam