Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDvořáková, Miloslava
dc.contributor.authorBrázdová, Pavlína
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:13Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:13Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2010-11-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28783
dc.description.abstractDiplomová práce má charakter teoreticko-empirický, svým obsahem se zaměřuje na zkoumání hodnot a hodnotového systému současných vysokoškolských studentů. První část práce vymezuje pojmy adolescence, kognitivní změny, emocionalita, identita, sexualita, socializace, generační konflikt. Dále specifikuje a vysvětluje, co je to hodnota, její druhy a historické pozadí, hodnocení, postoje. Dále poskytuje informace o hodnotové hierarchii, hodnotové orientaci a její typologii. Pozornost je věnována motivaci, potřebám a zájmům, které souvisejí s hodnotami a postoji. Poslední bod teoretické části pojednává o současné generaci dospívajících, zabývá se morálním a hodnotovým vývojem, budoucími cíli, shrnuje celkový pohled na současnou generaci dospívajících na základě již provedených výzkumů a šetření. Dále vystihuje změnu hodnot u dospívajících v Německu. Praktická část byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření. Získané údaje slouží k porovnání hodnotového systému, názorů, postojů ke společenské a ekonomické situaci mezi vysokoškolskými studenty Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a vysokoškolskými studenty univerzit v Augsburgu, Bayreuthu a Braunschweigu. Cílem je tedy porovnat hodnotový systém mezi českými a německými vysokoškolskými studenty.cze
dc.format91 s., 7 s. příloh
dc.format91 s., 7 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadolescencecze
dc.subjecthodnotycze
dc.subjecthodnotový systémcze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectvysokoškolští studenticze
dc.subjectadolescenceeng
dc.subjectvalueseng
dc.subjectvalue systemeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectuniversity studentseng
dc.titlePohled do hodnotové orientace současných vysokoškoláků.cze
dc.title.alternativeView of value orientation of modern university students.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17308
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is of theoretic-empirical character with focus on values and value system of university students these days. First part deals with following concepts: adolescence, cognitive changes, emotionality, identity, sexuality, socialization, generational conflict. Further it specifies and explains what is value, its types and historical background, then evaluation and attitudes. The last part of theoretical section discusses young generation of today, covers moral and value development, future objectives, summarizes the overall view of youth of today with regards to executed research. It also reflects value changes of German adolescents. The practical section was carried out through questionnaire survey. Obtained information served for comparison of value system between students of Pedagogical Faculty at University of South Bohemia and university students from Augsburg, Bayreuth and Braunschweig. The goal of this thesis is thus to compare the value system between Czech and German university students.eng
dc.date.accepted2011-02-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam