dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Mudruňková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:40:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:40:20Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28790 | |
dc.description.abstract | Vstup dítěte do školy je důležitý vývojový mezník. Každé dítě je osobnost, a tak existují různé varianty přizpůsobení se novým podmínkám. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy předškolního a školního období a adaptací dětí. Na základě kvalitativního šetření pak dochází k jejich srovnávání s prezentovanými výsledky. Praktická část kopíruje teoretickou a je zaměřena na srovnání úspěšnosti či neúspěšnosti ve stanovených kategoriích. Z důvodu možnosti pozorovat adaptaci na základní školu u výrazně odlišných dětí, byly do šetření vybrány děti, které se svými dovednostmi a schopnostmi lišily již v mateřské škole. Pro získání co nejvíce informací o dětech slouží jednak pozorování, testy, rozhovory provedené s paní učitelkami v obou zařízeních, ale také dotazníky směřované rodičům dětí. | cze |
dc.format | 83 s. | |
dc.format | 83 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | školní věk | cze |
dc.subject | vývoj | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | pre-school period | eng |
dc.subject | school period | eng |
dc.subject | development | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.title | Adaptace dětí na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The adaptation of children to the primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17384 | |
dc.description.abstract-translated | The child?s entry to school is an important developmental milestone. Each child is a personality, so there are different variants of adaptation to new conditions. The theoretical part of the thesis acquaints the reader with basic concepts of the pre-school period, school period, and children?s adaptation. On the basis of a qualitative survey, the thesis, then, compares them with presented results. The practical part follows the theoretical one and focuses on comparing success or failure in specified categories. To observe adaptation of very different children to the primary school, children with varied skills and abilities were selected for the survey already in the nursery school. To obtain as much information about children as possible, observations, tests, interviews with teachers in both types of educational institutions as well as questionnaires for parents were used. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nehrerová, Erika | |