Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNiklesová, Eva
dc.contributor.authorDvořáková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:32Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:32Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28802
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výzkumem žákovského pojetí pravopisné problematiky, důležitostí a relevantností gramatických jevů a gramatické korektnosti v současné komunikaci u žáků na druhém stupni základních škol. Práce je členěna do tří oddílů. Teoretická část se zabývá samotným vymezením pojmu pravopis, pravopisnými principy a funkcemi, významem pravopisu a jeho druhy. Součástí teoretické části je pojednání o hlavních trendech a nejnovějších přístupech k pravopisu na druhém stupni základních škol. V této části je pozornost zaměřena na historii pravopisu na pravopisné nedostatky a rozbory chyb v současné škole, dále na vliv počítače pro pravopis a jeho edukační využití, na druhy pravopisných cvičení, jejich opravu a klasifikaci. Součástí je i průřez pravopisnou problematikou ve Slovenské republice a pravopisné problémy cizinců. Praktická část se zabývá analýzou teoretického učiva převedenou do praktických úkolů. Na základě vyhodnocení dotazníků jsou uvedeny nejčastější pravopisné chyby a postoj žáků k výuce pravopisu. Ze získaných a zpracovaných výsledků jsou ve třetí, praktické, části vypracovány metody pro motivaci žáků a pro celkové zvýšení efektivity výuky pravopisného učiva v prostředí sekundární školy.cze
dc.format131 s.
dc.format131 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpravopiscze
dc.subjectpravopisné učivocze
dc.subjectpravopisné znalosticze
dc.subjectpravopisné jevycze
dc.subjectpravopisné chybycze
dc.subjectpravopis lexikologickýcze
dc.subjectpravopis morfologickýcze
dc.subjectpravopis syntaktickýcze
dc.subjectorthographyeng
dc.subjectorthographical curriculumeng
dc.subjectknowledge of the orthographyeng
dc.subjectmisspellingeng
dc.subjectlexical orthographyeng
dc.subjectmorphological orthographyeng
dc.subjectsyntactical orthographyeng
dc.titleVýzkum žákovského pojetí pravopisné problematiky na druhém stupni ZŠcze
dc.title.alternativeThe research on pupil's conception of grammatical problems on the second degree of primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17428
dc.description.abstract-translatedThis Diploma Thesis is concerned with the research on pupils? conception of orthographical questions, importance and relevance to grammatical phenomena and grammatical correctness in current communication used by pupils in secondary schools. The Thesis is divided into three parts. The theoretical part deals with the definition of term ?orthography?, orthographical principles and functions, the importance of orthography and its types. There is also a section in the theoretical part which is concerned with the main tendencies and the newest approaches to orthography in secondary schools. In this part attention is focused on history of orthography, orthographical limitations and analysis of mistakes in current school, further the influence of computer on spelling and its educational usage, types of orthographical exercises, its correction and marking. It also contains a cross-section of orthographical questions in the Slovak Republic and foreigners? spelling problems. The practical part deals with the analysis of theoretical curriculum converted into practical tasks. There are also the most frequent mistakes and pupils? attitude to orthography education in this part, which we got on the basis of questionnaire evaluation. In the third part, which is also practical, there are some methods for pupils? motivation which should help to raise the efficiency of orthography education in secondary schools.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNosková, Milena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam