Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.contributor.authorBlahutová, Marcela
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:36Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:36Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28806
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na studium faktorů, které vedou učitele k setrvávání v učitelské profesi a zároveň k jejímu opouštění. Teoretická část je zaměřena na pracovní motivaci, problematiku pracovního vývoje a profesní identitu učitelů. V této diplomové práci jsem použila pro postihnutí faktorů, které ovlivňují učitelovu motivaci, strukturovaný rozhovor a dotazník. Praktická část obsahuje vyhodnocení dat, týkající se motivačních faktorů, které ovlivňují další učitelovo působení. Výzkum byl proveden v Plzeňském kraji. Dotazníky odevzdalo 28 stávajících učitelů. S těmito učiteli byl posléze proveden rozhovor. 26 bývalých učitelů kývlo na spolupráci při rozhovoru a stejný počet osob odevzdal dotazník. Učitelé jsou nejčastěji motivováni kreativní prací s dětmi, ve které mohou naplno uplatnit svou svobodnou tvořivost. Dostatek volného času je také jedním z důležitých faktorů, který ovlivňuje setrvávání učitelů v této profesi. Naopak tuto profesi opouštějí bývalí učitelé z důvodu nízkého finančního ohodnocení, které je spojené s velkou psychickou zátěží.cze
dc.format122 s.
dc.format122 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučitelcze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectprofesní identitacze
dc.subjectpsychická zátěžcze
dc.subjectúspěchcze
dc.subjectposlánícze
dc.subjectsebereflexecze
dc.subjectteachereng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectprofessional identityeng
dc.subjectpsychological straineng
dc.subjectsuccesseng
dc.subjectvocationeng
dc.subjectself-reflexioneng
dc.titleProfesní motivace učitelůcze
dc.title.alternativeTeachers' professional motivationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17435
dc.description.abstract-translatedThis thesis aims to study factors that prods teachers to leave their profession or on the contrary to continue in their work. The theoretical part deals with the teachers? motivation for work, the issue of professional development and the professional identity of pedagogues. To understand the factors that influence the motivation of teachers I used two methods: a structured interview and a questionnaire. The practical part of the thesis then includes the evaluation of data obtained through the above-mentioned survey. The study was conducted in the Pilsen Region. Total of 28 teachers currently working in this profession filled out the questionnaires and were then also interviewed. 28 former teachers agreed to participate in the interviews and 26 persons also completed the questionnaire. Based on the information I gathered I can conclude that teachers are motivated for the most part by the creative work with children which allows them to fulfill their own freedom and creativity. Ample free time appears to be another important factor that encourages teachers to continue in their line of work. On the other hand, teachers most frequently leave their profession due to the low salary and considerable psychological strain.eng
dc.date.accepted2011-05-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-TV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSuchánková, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam