dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Oubramová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:40:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:40:39Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28809 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Je zaměřena na problematiku osobnosti učitele a pohled žáků 2. Stupně ZŠ na ni. První část práce charakterizuje rysy osobnosti pedagoga a rozmanité vyučovací styly. Rovněž vymezuje odborné kompetence učitele jako např. kompetenci komunikativní nebo kompetenci reflexe vlastní činnosti. Pozornost je věnována také vymezení vlastností ?dobrého? učitele, kterými jsou autorita, asertivita, citová stabilita, smysl pro humor, spravedlivé hodnocení, tvořivost a flexibilita. V závěru teoretické části jsou stanoveny požadavky a úkoly pro učitele současné školy a popsán vliv učitelského povolání na osobnost.
Praktická část představuje výsledky kvantitativního výzkumu, při kterém byla použita metoda písemného dotazování. Získané údaje objasňují pohled žáků 2. stupně ZŠ na osobnost pedagoga a ukazují, které vlastnosti hodnotí žáci jako významné a které formy a metody práce přijímají pozitivně. | cze |
dc.format | 96 s. (144 748 znaků) | |
dc.format | 96 s. (144 748 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | osobnost učitele | cze |
dc.subject | profesní kompetence | cze |
dc.subject | vyučovací styly | cze |
dc.subject | pedagogická komunikace | cze |
dc.subject | vlastnosti dobrého učitele | cze |
dc.subject | pracovní zátěž | cze |
dc.subject | reforma českého školství | cze |
dc.subject | rámcový vzdělávací program (RVP) | cze |
dc.subject | teacher personality | eng |
dc.subject | professional competence | eng |
dc.subject | teaching styles | eng |
dc.subject | educational communication | eng |
dc.subject | characteristics of good teacher | eng |
dc.subject | workload | eng |
dc.subject | reform of Czech education | eng |
dc.subject | general education program (GEP) | eng |
dc.title | Osobnost učitele | cze |
dc.title.alternative | Teacher personality | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17445 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis has a theoretical and empirical nature. It focuses on issues of teacher's personality and view of 2nd Primary school for her. The first part describes personality traits, teacher and diverse teaching styles. It defines the professional competence of teachers, such as competence and communicative competence reflect on their activities. Attention is paid to define the characteristics of "good" teachers, who are the authority, assertiveness, emotional stability, sense of humor, fair evaluation, creativity and flexibility. In conclusion, the theoretical part of the established requirements and
objectives for the current school teachers and the teaching profession The influence of personality.
The practical part presents the results of quantitative research, which was written the method of questioning. The data obtained explain the view of 2nd Primary school teacher and a personality show, which features students assessed as significant and which forms and methods of work adopted positively. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prokešová, Ludmila | |