dc.contributor.advisor | Řepa, Karel | |
dc.contributor.author | Flašková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:40:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:40:48Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28817 | |
dc.description.abstract | Práce se zaměřuje na poznání výtvarné krize, hledá její příčiny a možnosti, jak jí preventivně předcházet. Teoretická část přibližuje výtvarný projev žáka středního školního věku. Informuje, k jakým změnám v myšlení u něj dochází, když ztvárňuje skutečnost na dvourozměrném médiu. Získané poznatky vedou k vysvětlení, proč je patrný častý výskyt krizových jevů v tvorbě žáka právě tohoto věku. Následující návrhy od Zdeňka Hosmana, Věry Roeselové a dalších autorů doplňují práci, jak lze výtvarné krizi předejít. Praktická část se odvíjí od zkoumání snahy žáka přiblížit se svou výtvarnou studií viděné skutečnosti. Cílem metodické řady ?Zobrazení trojrozměrnosti? je rozvíjet u dítěte zájem i schopnost skutečnost studovat, dovést jej k vnímání podstatných znaků pro správné výtvarné řešení objektů. Soubor vybraných aktivit si klade za cíl inspirovat pedagogy k dalším možným aktivitám směřujícím k eliminaci krizových jevů v žákově výtvarném vyjadřování. | cze |
dc.format | 97 s., 16 s. obr. příloh. | |
dc.format | 97 s., 16 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | krize dětského výtvarného projevu | cze |
dc.subject | střední školní věk | cze |
dc.subject | vývojová psychologie | cze |
dc.subject | zobrazení trojrozměrnosti | cze |
dc.subject | psychologie vnímání | cze |
dc.subject | crisis of child´s creative expression | eng |
dc.subject | secondary school year | eng |
dc.subject | development psychology | eng |
dc.subject | image of tridimensionality | eng |
dc.subject | psychology of sensation | eng |
dc.title | Krize dětského výtvarného projevu a možnosti jejího překonávání. | cze |
dc.title.alternative | The crisis of child art expression and the possibility of its overcoming. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17487 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is working with knowledge of art crisis and looking for its causes and possibility how to preventing it. Theoretic part of the thesis brings near a creative expression of the pupil in the secondary school year. It informs about the chances of his thinking, when he makes reality of two dimensional media. From experience you can see why crisis´s appearance is very often in the secondary school year. Following designs from Zdeněk Hosman, Věra Roeselová and other authors fill in the work, how art crisis precedes. Practical part unreels from investigation of pupil´s effort to approach with his art studies to reality. Purposes of methodical succession "Image of tridimensionality" is amplify interest and ability with child to study the reality lead him to sensation of substantial sign for right strategy of objects. Set of selected activities is intended to inspire pedagogues with other possible activities, which it is lead to the elimination of crisis appearances in pupil´s art locution. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-VV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pospíšil, Aleš | |