Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorSuchanová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:54Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:54Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28822
dc.description.abstractInternet se během posledních deseti let stal významným informačním a komunikačním prostředkem všech věkových a sociálních skupin společnosti, specifické postavení má však mezi mladšími generacemi. Diplomová práce pojímá internet jako virtuální prostředí, které podporuje vznik nových subkultur mládeže a usnadňuje komunikaci subkultur stávajících. Teoretická část vymezuje základní pojmy a koncepty (mládež, socializace, identita, kultura, subkultura, kontrakultura), které souvisejí s orientací ve zkoumaném prostředí. Dále charakterizuje virtuální prostředí, počítačové hry a psychosociální aspekty těchto světů. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumném šetření (hloubkové rozhovory) subkultury hráčů online počítačových her. Data získaná pomocí hloubkových rozhovorů jsou zpracována na základě metod zakotvené teorie.cze
dc.format95 s.
dc.format95 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectidentitacze
dc.subjectmládežcze
dc.subjectkulturacze
dc.subjectsubkulturacze
dc.subjectpočítačové hrycze
dc.subjectvirtuální identitacze
dc.subjectvirtuální prostředícze
dc.subjectidentityeng
dc.subjectYoutheng
dc.subjectcultureeng
dc.subjectsubcultureeng
dc.subjectcomputer gameseng
dc.subjectvirtual identityeng
dc.subjectvirtual environmenteng
dc.titleSubkultura mládeže v online prostředícze
dc.title.alternativeYouth Subculture in the Online Environmenteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17513
dc.description.abstract-translatedOver the last ten years Internet become substantial information and communication tool for all age and social groups of Society, but it has a specific status among the younger generations. This thesis understands the Internet as a virtual environment which supports the formation of new Youth subcultures and also the communication of currently existing subcultures. Theoretical part defines the basic terms and concepts (Youth, socialization, identity, culture, subculture, and counterculture) which correspond with the orientation in researched environment. The thesis characterizes also virtual environment, computer games and psychosocial aspects of these worlds. The practical part is based on qualitative research study (depth interviews) of the subculture of the on-line computer games players. The data gathered by depth interviews were processed on the basis of the methods of grounded theory.eng
dc.date.accepted2011-05-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam