dc.contributor.advisor | Šebeš, Marek | |
dc.contributor.author | Suchanová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:40:54Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:40:54Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28822 | |
dc.description.abstract | Internet se během posledních deseti let stal významným informačním a komunikačním prostředkem všech věkových a sociálních skupin společnosti, specifické postavení má však mezi mladšími generacemi. Diplomová práce pojímá internet jako virtuální prostředí, které podporuje vznik nových subkultur mládeže a usnadňuje komunikaci subkultur stávajících. Teoretická část vymezuje základní pojmy a koncepty (mládež, socializace, identita, kultura, subkultura, kontrakultura), které souvisejí s orientací ve zkoumaném prostředí. Dále charakterizuje virtuální prostředí, počítačové hry a psychosociální aspekty těchto světů. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumném šetření (hloubkové rozhovory) subkultury hráčů online počítačových her. Data získaná pomocí hloubkových rozhovorů jsou zpracována na základě metod zakotvené teorie. | cze |
dc.format | 95 s. | |
dc.format | 95 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | mládež | cze |
dc.subject | kultura | cze |
dc.subject | subkultura | cze |
dc.subject | počítačové hry | cze |
dc.subject | virtuální identita | cze |
dc.subject | virtuální prostředí | cze |
dc.subject | identity | eng |
dc.subject | Youth | eng |
dc.subject | culture | eng |
dc.subject | subculture | eng |
dc.subject | computer games | eng |
dc.subject | virtual identity | eng |
dc.subject | virtual environment | eng |
dc.title | Subkultura mládeže v online prostředí | cze |
dc.title.alternative | Youth Subculture in the Online Environment | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17513 | |
dc.description.abstract-translated | Over the last ten years Internet become substantial information and communication tool for all age and social groups of Society, but it has a specific status among the younger generations. This thesis understands the Internet as a virtual environment which supports the formation of new Youth subcultures and also the communication of currently existing subcultures. Theoretical part defines the basic terms and concepts (Youth, socialization, identity, culture, subculture, and counterculture) which correspond with the orientation in researched environment. The thesis characterizes also virtual environment, computer games and psychosocial aspects of these worlds. The practical part is based on qualitative research study (depth interviews) of the subculture of the on-line computer games players. The data gathered by depth interviews were processed on the basis of the methods of grounded theory. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |