Veřejná knihovna a výchova dětského čtenáře mladšího školního věku
Abstrakt
Cílem naší diplomové práce je zjišťování podílu veřejných knihoven na výchově dětského čtenáře mladšího školního věku, moţnosti a intenzita spolupráce se školami, rodinami a jinými institucemi. V teoretické části jsme se zaměřili na význam a roli veřejné knihovny, etapy dětského čtenářství se zaměřením na čtenáře mladšího školního věku, jeho čtenářskou vyspělost, preferované ţánry a faktory, které jeho čtenářství ovlivňují. Také jsme mapovali současné moţnosti knihoven ohledně pořádání celostátních knihovnických projektů i akcí regionálního charakteru. V praktické části jsme se zaměřili na historii a současnost Šmidingerovy knihovny ve Strakonicích. Pomocí dotazníkového šetření a diskuse jsme zjišťovali návštěvnost knihovny a spokojenost dětí se strakonickou knihovnou. Na závěr naší práce jsme zařadili rozhovor s knihovnicí dětského oddělení Šmidingerovy knihovny ve Strakonicích