Rozvoj komunikačních dovedností prostřednictvím dramatických technik
Abstrakt
Má diplomová práce se zabývá rozvojem komunikačních dovedností prostřednictvím dramatických technik.
V teoretické části se zabývám možností využití dramatických technik ve škole obecně i přímo v hodinách anglického jazyka. Snažím se vysvětlit největší výhody a nevýhody využití dramatických technik. Zabývám se také rolovou hrou jako základní dramatickou metodou a opravováním chyb během dramatických technik. Následuje pak definice pojmu komunikační dovednost a vysvětlení, jak komunikační dovednosti definuje RVP a SERRJ.
V praktické části se věnuji nejprve charakteristice školy a třídy, ve které jsem prováděla výzkum. Následuje popis čtyř aktivit, které jsou založeny na dramatických technikách a zároveň jsou vhodné k rozvoji komunikačních dovedností u žáků. Mou snahou bylo, aby aktivity zapadaly do sylabu výuky dané třídy.
Cílem práce je ukázat teoretická východiska a praktické využití dramatických technik a zjistit, zda jsou dramatické techniky skutečně vhodné pro rozvoj komunikačních dovedností u žáků.