Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDvořáková, Miloslava
dc.contributor.authorKurčíková, Martina
dc.date.accessioned2021-12-07T13:42:39Z
dc.date.available2021-12-07T13:42:39Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28903
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá termíny souvisejícími s jejím hlavním tématem ? sociálním klimatem školní třídy. Jedná se především o osvětlení pojmů prostředí, klima, atmosféra, pedagogická komunikace a socializace. Dále se práce zaměřuje na vysvětlení procesu utváření třídního klimatu jejími aktéry, především žáky a vyučujícím, možnostmi zkoumání klimatu třídy a uvádí krátký přehled doposud analyzovaných výsledků výzkumů zainteresovanými odborníky. Okrajově zprostředkovává informace z oblasti vývojové psychologie dítěte mladšího školního věku, sociální klima školy a sociální klima učitelského sboru. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu v reálném prostředí školních tříd. Výzkumy byly prováděny ve 3., 4. a 5. třídách třech základních škol v Jihočeském kraji za použití standardizovaného dotazníku ?My class inventory?. Obsahem praktické části práce je seznámení čtenáře s použitou diagnostickou metodou, interpretace procesu zadávání dotazníků, jejich vyplňování a především analýza výsledků výzkumu. Výsledky výzkumů jsou prezentovány graficky a doplněny komentáři. Praktickou část zakončují závěry v kompilaci s předem vyslovenými hypotézami.cze
dc.format103 s.
dc.format103 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectosobnostcze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectsociální skupinacze
dc.subjectškolní třídacze
dc.subjectpostojecze
dc.subjectučitelova očekávánícze
dc.subjectvýchovné působenícze
dc.subjectpedagogická a sociální komunikacecze
dc.subjectučitel a žákcze
dc.subjectpojetí výukycze
dc.subjectklima třídycze
dc.subjectklima školycze
dc.subjectklima pedagogického sborucze
dc.subjectpedagogicko-psychologická diagnostikacze
dc.subjectpersonalityeng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjectsocial groupeng
dc.subjectclasseng
dc.subjectteacher´s expectationseng
dc.subjecteducational activitieseng
dc.subjectsocial and educational communicationeng
dc.subjectteacher and pupileng
dc.subjectthe concept of teachingeng
dc.subjectclassroom climateeng
dc.subjectschool climateeng
dc.subjectclimate of the teaching stuffeng
dc.subjectpedagogically-psychological diagnosticeng
dc.titleKlima třídy na 1. stupni základní školycze
dc.title.alternativeClassroom Climate at a Primary Schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag18344
dc.description.abstract-translatedThe thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with terms related to its main theme ? the social climate of the classroom. This is especially the concepts of environment lighting, climate, atmosphere, teaching communication and socialization. The thesis focuses on explaining the formation process of class change its stakeholders, especially students and teachers, the possibilities of class climate and provides a brief overview of research results so far analyzed interested professionals. Marginally provides information on the developmental psychology of children younger than school age, school social climate and social climate of the teaching staff. The practical part focuses on research into the social climate in real classrooms. Studies were conducted at third, fourth and fifth classes of three elementary schools in the South region, using a standardized questionnaire "My class inventory?. The content of the practical work is to introduce readers to the used diagnostic method, the interpretation of the award process questionnaires, the completion and analysis of results of research in particular. The research results are presented graphically and accompanied by commentary. Finish their part of the practical conclusions that have been raised prior to the compilation of hypotheses.eng
dc.date.accepted2011-05-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-ICTcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeCvach, Radek


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam