dc.contributor.advisor | Dvořáková, Miloslava | |
dc.contributor.author | Sobolová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:42:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:42:45Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28907 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá zkoumáním hodnot a hodnotových orientací současných adolescentů ve věku 18 a 19 let. Její charakter je teoreticko-empirický.
Teoretická část je zaměřena na stručnou charakteristiku období adolescence z hlediska vývojové psychologie. Postihuje rovněž specifickou problematiku současných dospívajících a teoreticky pojednává o pojmech hodnoty, hodnotové orientace, typologie a hierarchie životních hodnot.
Empirická část popisuje realizaci dotazníkového šetření, zpracovávání získaných dat a prezentuje zjištěné výsledky.
Cílem je porovnat, popsat a vyhodnotit hodnotové systémy u studentů závěrečných ročníků středních škol pěti různých oborů a zároveň podat stručný pohled na jejich životní hodnoty a postoje. | cze |
dc.format | 90 s. | |
dc.format | 90 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Adolescence | cze |
dc.subject | hodnoty | cze |
dc.subject | hodnotové orientace | cze |
dc.subject | středoškolská mládež | cze |
dc.subject | Adolescence | eng |
dc.subject | values | eng |
dc.subject | value orientation | eng |
dc.subject | high school youth | eng |
dc.title | Pohled do hodnotové orientace současných adolescentů | cze |
dc.title.alternative | View of value orientation of modern early adolescents | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 19383 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis examines the values and value orientations of contemporary adolescents aged 18 and 19 years. Its character is theoretical and empirical.
The theoretical part focuses on a brief description of adolescence in terms of developmental psychology. It also involves the specific issue of current adolescent theory and discusses the concepts of values, value orientation, typology and hierarchy of life values.
The empirical part describes the implementation of the survey, processing the collected data and presents the results obtained.
The aim is to compare, describe and evaluate the value systems of final grade students of fine different secondary school and also give a brief look at their life values and attitudes. | eng |
dc.date.accepted | 2011-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-HV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vaněčková, Olga | |