dc.contributor.advisor | Tesař, Jiří | |
dc.contributor.author | Vašíček, Petr | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:42:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:42:48Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28909 | |
dc.description.abstract | V první části práce rozebírá výhody používání experimentů ve výuce fyziky a jejich edukační význam. Jsou zde teoreticky popsané některé druhy experimentů, správná metodika jejich provádění a některé další aspekty, kterým by měl pedagog provádějící experiment věnovat patřičnou pozornost.
Dále jsou popsány některé typy demonstračních souprav a jejich stručná historie. Pozornost je zaměřena na demonstrační soupravu DIDAKTIK, její obsah a sestavení. Jedna kapitola je věnována průzkumu vybavenosti škol k provádění demonstračních pokusů z elektřiny a magnetizmu a jeho vyhodnocení.
Poslední část je pak věnována některým experimentům, které je se soupravou možné provést, jejich zdokumentování a zhodnocení. Dále k některým těmto pokusům byly vytvořeny pracovní listy. Dva z těchto listů byly použity na základních školách k didaktické sondě a výsledky vyhodnoceny. | cze |
dc.format | 122 s. | |
dc.format | 122 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Fyzikální experiment | cze |
dc.subject | demonstrační souprava | cze |
dc.subject | demonstrační experiment | cze |
dc.subject | pracovní listy | cze |
dc.subject | elektřina | cze |
dc.subject | magnetizmus | cze |
dc.subject | pokus | cze |
dc.subject | elektrický obvod | cze |
dc.subject | elektrotechnická stavebnice. | cze |
dc.subject | Physical experiment | eng |
dc.subject | demonstration kit | eng |
dc.subject | demonstration experiment | eng |
dc.subject | worksheets | eng |
dc.subject | electricity | eng |
dc.subject | magnetism | eng |
dc.subject | experiment | eng |
dc.subject | circuit | eng |
dc.subject | electrical construction. | eng |
dc.title | Inovovaná souprava pro demonstrační pokusy z elektroniky | cze |
dc.title.alternative | Innovated set for demonstrative experiments from electronics | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 20254 | |
dc.description.abstract-translated | The first part of this thesis is focused on the advantages of using the experiments during the physics education and their educational values. Furthermore, some types of experiments, their correct metodology of implementation and some other aspects which should be given an appropriate attention by the teacher are theoretically described.
Then, some types of demonstrational sets and their brief history are described. The attention is aimed at the demonstrational set of DIDAKTIK, its content and composition. One chapter is devoted to the research of schools equipment for using the demonstrational experiments of electricity and magnetism and their evaluations.
The last part deals with some experiments which can be made within this set, their documentation and evaluation. Further, there were worksheets created for some of these experiments. Two of these sheets were used among primary schools for didactic exploring and the reasults were evaluated. | eng |
dc.date.accepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-VTE/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |