dc.contributor.advisor | Vaněk, Jan | |
dc.contributor.author | Vorlová, Štěpánka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:05:54Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:05:54Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29059 | |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci na téma Kvalitativní výzkum snů u dětí předškolního věku je uvedena nejprve definice snů a fáze snění, dále významné teorie snů (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Frederick Perls), také teorie snu týkající se dětí předškolního věku (tzv. Freudova psychosexuální teorie, Eriksnova teorie, Piagetova teorie, role pohádek u dětí předškolního věku von Franz M. L, teorie hry Giddens A). V této práci zjišťujeme, jaké sny se zdají dětem předškolního věku. Proto je uskutečněn kvalitativní výzkum v rámci zakotvené teorie, s dětmi je prováděn polostrukturovaný hloubkový rozhovor. Ten je poté analyzován v rámci zakotvené teorie a jsou hledány klíčové struktury, vzorce, typy snů a souvislosti. V práci je použitá audiovizuální technika, k zaznamenání rozhovorů dětí.
? | cze |
dc.format | 52 s. (92 486 znaků) | |
dc.format | 52 s. (92 486 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Kvalitativní výzkum snů u děti předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Qualitative research of dreams by children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 23758 | |
dc.description.abstract-translated | In this bachelor work which topic is Qualitative dream research amongst children of preschool age I first deal with the definition of the dream itself, with the dreaming phases, then with the important theories of dreaming (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Frederick Perls), then the Freud´s psychosexual theory, Erikson´s theory, Piaget´s theory, then the role of fairy tales theory by von Franz M. L, and the play theory by Giddens A) In this work I research what are preschool children´s dreams made of. That´s why I used a grounded theory for this qualitative research. I used haf-structured depth interview, which I then analysed using the grounded theory and I was looking for key structures, patterns, dream types and connections. I used an audiovisual technique to record the interviews with children. | eng |
dc.date.accepted | 2012-04-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |