Kvalitativní výzkum snů u děti předškolního věku
Abstrakt
V této bakalářské práci na téma Kvalitativní výzkum snů u dětí předškolního věku je uvedena nejprve definice snů a fáze snění, dále významné teorie snů (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Frederick Perls), také teorie snu týkající se dětí předškolního věku (tzv. Freudova psychosexuální teorie, Eriksnova teorie, Piagetova teorie, role pohádek u dětí předškolního věku von Franz M. L, teorie hry Giddens A). V této práci zjišťujeme, jaké sny se zdají dětem předškolního věku. Proto je uskutečněn kvalitativní výzkum v rámci zakotvené teorie, s dětmi je prováděn polostrukturovaný hloubkový rozhovor. Ten je poté analyzován v rámci zakotvené teorie a jsou hledány klíčové struktury, vzorce, typy snů a souvislosti. V práci je použitá audiovizuální technika, k zaznamenání rozhovorů dětí.
?