Prevence poruch výslovnosti u dětí v mateřské škole.
Abstrakt
Práce se zabývá logopedickou prevencí nesprávné výslovnosti v běžné mateřské škole a rozděluje se do dvou hlavních částí. Teoretická část práce objasňuje termín prevence a úkoly prevence poruch výslovnosti. Dále pojednává o nejčastěji se vyskytující diagnose narušené-komunikační-schopnosti v předškolním věku - dyslálii, o jejích příčinách, projevech i možnostech terapie. Poukazuje se především na vztah této poruchy k rozvoji školních dovedností,-zejména čtení a psaní a na konkrétní možnosti preventivního působení učitelky v běžné mateřské škole v rámci denních činností. Praktická část se zabývá šetřením stavu výslovnosti dětí předškolního věku od roku 1981 až do roku 2012. Zároveň je přidáno srovnání stavu výslovnosti dětí v předškolním věku a následně ve druhém ročníku základní školy.