Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.contributor.authorČížková, Andrea
dc.date.accessioned2021-12-08T07:07:15Z
dc.date.available2021-12-08T07:07:15Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29170
dc.description.abstractAbstrakt Hlavním cílem práce bylo ověřit účinnost cíleně prováděné environmentální výchovy v mateřské škole, její vliv na utváření základů ekogramotnosti dětí v předškolním věku. Sledovány byly poznatky o přírodě, změny v chování a jednání dětí a postupné vytváření vztahů k životnímu prostředí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy ekologie, environmentální/ekologická výchova, ekogramotnost, globální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji. V praktické části byl vypracován a realizován třídní vzdělávací program složený z šesti integrovaných tematických celků zaměřených na environmentální výchovu. Pozorováním a rozhovory s dětmi bylo zjištěno, že cíleně prováděná environmentální výchova měla kladný vliv na utváření vztahů k přírodě, podnítila zájem dětí o přírodovědné činnosti, rozšířila povědomí a znalosti o životním prostředí a vytvořila základy vhodných postojů a hodnot vedoucí k udržitelnému rozvoji.cze
dc.format102 s.
dc.format102 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectekologická/environmentální výchovacze
dc.subjectekogramotnostcze
dc.subjectglobální výchovacze
dc.subjectvýchova k trvake udržitelnému rozvojicze
dc.titleVliv environmentální výchovy na utváření základů ekogramotnosti u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeEnvironmental Education Influence on Preschool Children's Formation of Ecological Literacyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24368
dc.description.abstract-translatedThe main aim of the final thesis is to verify effeciency of targeted enviromental education in kindegarten, its influence on shaping bases of ecoliteracy of children at the preschool age. We observed finfings about nature, changes in children behaviour and conductions, gradual establishment of relationship to the enviroment. In the theoretical part are explained terms such as ecology, enviromental/ecological education, ecoliteracy, global education and education of sustainable development. In the practical part is formulated and implemented class educational programm composed of six integrated topic units focused on enviromental education. By the observation and interviews with children we found out that the targeted enviromental education had a positive impact on forming the relationships toward the nature, encouraged interest of children in science activities, expanded awarness about the enviroment and created the bases of suitable attitudes and values leading to sustainable development.eng
dc.date.accepted2012-04-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam