Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorUrbánek, Petr
dc.contributor.authorBilanská, Květa
dc.date.accessioned2021-12-08T07:07:42Z
dc.date.available2021-12-08T07:07:42Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29198
dc.description.abstractAbstrakt Jazykovému vzdělání je v současné době kladen stále větší důraz. Angličtina je jedním z nejvíce preferovaných vyučovacích jazyků nejen v Evropě, ale i v České republice. Globalizace světla přináší stále větší tlak na standardizaci výuky cizích jazyků. Sjednocování stylu a způsobu výuky v Evropě a ve světě přináší i svá negativa a to je např. potlačení výuky jiných jazyků než angličtiny. Bylo vytvořeno několik dokumentů, které se zaměřují na analýzu a tvorbu doporučení pro výuku jazyků. V Evropě je nejvýznamnějším dokumentem Společný evropský referenční rámec pro jazyky, který stanovuje stupně znalosti cizích jazyků na A, B a C a dále popisuje, jakou úroveň by měli studenti mít po absolvování konkrétních ročníku školy. Jedním z nástrojů podporující výuku cizích jazyků ve školách je vzdělávání typu CLIL (výuka odborného předmětu prostřednictvím cizího jazyka). Během historie byly srovnávány různé styly a postoje k výuce nejen cizích jazyků v různých zemích. K tomu účelu vznikla srovnávací pedagogika, která mapuje a komparuje jednotlivé vzdělávací systémy. Po druhé světové válce vzniklo mnoho organizací zabývající se srovnávací pedagogikou. Různé státy mají rozdílné požadavky pro učitele cizích jazyků. Česká republika vychází z jazykové politiky Evropské Unie. Cílem Evropské unie v rámci politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy tedy je, aby každý občan EU kromě svého mateřského jazyka ovládal dva další jazyky. K dosažení tohoto cíle se mají děti ve škole od raného věku učit dvěma cizím jazykům. Česká republika je ve svém postoji k výuce cizích jazyků na obdobné úrovni jako většina evropských států. S výukou cizích jazyků se v ČR povinně začíná ve 3. třídě základní školy.cze
dc.format57 s. (71 453 znaků)
dc.format57 s. (71 453 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectJazykové vzdělávánícze
dc.subjectspolečný evropský referenční rámec pro jazykycze
dc.subjectnárodní plán výuky cizích jazykůcze
dc.subjectvzdělávání typu CLILcze
dc.subjectsrovnávací pedagogikacze
dc.subjectorganizace srovnávací pedagogikycze
dc.subjectučitelé cizích jazykůcze
dc.subjectLanguage educationeng
dc.subjectCommon European Framework of Reference for Languageseng
dc.subjectcomparative pedagogyeng
dc.subjectNational plan for language educationeng
dc.subjectlanguage teacherseng
dc.subjectContent and language integrated learningeng
dc.titleJazykové vzdělávání v zahraničícze
dc.title.alternativeLanguage education in foreign countrieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24426
dc.description.abstract-translatedLanguage education is getting more and more important nowadays. English is one of the most favored languages in the world and in the Czech Republic as well. World globalization brings more pressure to standardize language education. Unification of the style and teaching way in Europe and all around the world has some negatives, for example suppress of teaching another languages then English. A few documents focusing the analyses and creation recommendation for language teaching have been made. The most important document in Europe is Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) which determine knowledge of language to A, B and C and also describe which level should a student have after completing each school year. One of the instruments supporting language education is CLIL (Content and language integrated learning). Different teaching styles and attitudes had been compared during history. Comparative pedagogy has been established for this purpose. Comparative pedagogy is mapping and comparing particular education systems. A lot of organizations interested in comparative pedagogy have been established after the Second World War. Different states have distinct requirements for language teachers. The Czech Republic bases its language education policy on EU. EU´s goal is that all its citizens should be multilingual. This means that beside the native tongue people should speak two foreign languages. The Czech Republic is on the similar level as the majority of Europe. Pupils start to learn foreign language in the third class of the basic school.eng
dc.date.accepted2012-05-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam