Ageismus a prezentace seniorů v televizních reklamách
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou stáří a diskriminací starých lidí ? ageismem. Teoretická část práce se zabývá nejprve obecným vymezením etapy stáří, následně problematikou ageismu, tedy popsáním definice ageismu, stereotypy a zdroji, ze kterých ageistické postoje pramení a oblastí, ve které se ageismus projevuje nejvíce ? masová média. Práce rovněž stručně shrnuje, jaký postoj k uvedené problematice zaujímá sociální politika státu. V praktické části jsem se zaměřila na prezentování seniorů v médiích, konkrétně v televizních reklamách. Během roku 2012 byl proveden výzkum s použitím kvalitativní metody sémiotické analýzy, ve kterém jsem se snažila odpovědět na otázku, jakým způsobem jsou senioři prezentováni v televizních reklamách, a zda v těchto prezentacích lze nalézt negativně stereotypizující či diskriminační prvky.