Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorVýletová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T07:08:15Z
dc.date.available2021-12-08T07:08:15Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29227
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou stáří a diskriminací starých lidí ? ageismem. Teoretická část práce se zabývá nejprve obecným vymezením etapy stáří, následně problematikou ageismu, tedy popsáním definice ageismu, stereotypy a zdroji, ze kterých ageistické postoje pramení a oblastí, ve které se ageismus projevuje nejvíce ? masová média. Práce rovněž stručně shrnuje, jaký postoj k uvedené problematice zaujímá sociální politika státu. V praktické části jsem se zaměřila na prezentování seniorů v médiích, konkrétně v televizních reklamách. Během roku 2012 byl proveden výzkum s použitím kvalitativní metody sémiotické analýzy, ve kterém jsem se snažila odpovědět na otázku, jakým způsobem jsou senioři prezentováni v televizních reklamách, a zda v těchto prezentacích lze nalézt negativně stereotypizující či diskriminační prvky.cze
dc.format50 s. (85 117 znaků)
dc.format50 s. (85 117 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAgeismuscze
dc.subjectseniorcze
dc.subjectvěkcze
dc.subjectgenerace.cze
dc.subjectAgeismeng
dc.subjectsenioreng
dc.subjectageeng
dc.subjectgeneration.eng
dc.titleAgeismus a prezentace seniorů v televizních reklamáchcze
dc.title.alternativeAgeism and the presentation of older people in television commercialseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24480
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with old age and age discrimination ? ageism. The theoretical part is devoted to the general definition of old age, subsequently it is described the issue of ageism, in other words, describing the definition of ageism, then there are mentioned stereotypes and sources, from which the ageistic positions come from and areas, in which are significantly displayed ? the mass media. The thesis also briefly covers the state social policy approach to the issue. In practical part I paid attention to the display of seniors in media, specifically in tv commercials. During 2012 was done a research using qualitative methods of semiotic analysis, in which I tried to answer the question of how seniors are displayed in tv commercials, and whether in these presentations can be found negative stereotyping or discriminatory elements.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimůnek, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam