Gemmoterapie jako regenerační metoda (vytvoření výukového programu pro posluchače oboru Výchova ke zdraví)
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá gemmoterapií, jako alternativním způsobem terapie
a regenerace lidského organismu. Cílem práce je tvorba výukového materiálu a jeho ověření studenty oboru Výchova ke zdraví Pedagogické fakulty Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích.
Teoretická část zahrnuje podrobnou systematickou rešerši dostupné české i zahraniční odborné literatury s cílem efektivně a dostatečně seznámit vyučující se základní teorií a filozofií gemmoterapie. V úvodu seznamuji čtenáře s historií využívání přírodních zdrojů k regeneraci organismu, popisuji situaci v současnosti a uvádím fakta o vzniku gemmoterapie. Dále uvádím základní principy, které gemmoterapie používá a rozdělení produktů. Také zmiňuji srovnání české a světové, zejména francouzské, gemmoterapie a jejich specifika. Za důležité považuji i uvedení krátké kapitoly z fytosociologie stromů.
V praktické části popisuji tvorbu výukového plánu a výukového materiálu. Dále zahrnuje empirická část popis jednotlivých učebních bloků a jako přílohu obsahuje tato práce výukové powerpointové prezentace. Následně popisuji metodologii výzkumu, přípravu a průběh dotazníkového šetření, jeho výsledky a shrnutí.
Ze získaných dat je patrné, že vytvořený výukový program je efektivní a lze jej použít k výuce nové regenerační metody - gemmoterapii.