Komparace jazykových prostředků v české a německé marketingové komunikaci se zaměřením na prvky mediální manipulace
Abstrakt
Anotace
Předkládaná práce se zabývá aktuálním tématem, jazykem reklam. V časovém období od 14. 1. 2009 do 25. 5. 2009 byla shromažďována reklamní sdělení, která byla otištěna v českých a německých tištěných médiích {Lidové noviny, Aha, Blesk, Súddeutsche Zeitung, Dresdner Morgen Post a Bild Dresden). Vybraná reklamní sdělení jsou roztříděna se zřetelem k orientaci daného tisku, posléze jsou rozdělena do několika okruhů dle svého zaměření a dále jsou řazena podle hojnosti výskytu v dané skupině.
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Na část teoretickou, která je soustředěna na vymezení a objasnění klíčových pojmů, jež s danou problematikou souvisí, a na část praktickou, která se bude zabývat konkrétními médii a představuje již samotný rozbor shromážděného materiálu. Samotnému rozboru předchází bližší seznámení se s jednotlivými médii a s okruhy reklam, do nichž jsou konkrétní reklamní sdělení řazena.
Cílem praktické části této práce je porovnání jazykových jevů v českých a v německých tištěných médiích a vyvození závěru o podobnosti nebo nepodobnosti daných prostředků, užívaných při tvorbě marketingové komunikace. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky z rozboru a z analýzy reklamních textů.