Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJošt, Jiří
dc.contributor.authorKulíšková, Klára
dc.date.accessioned2021-12-08T07:16:34Z
dc.date.available2021-12-08T07:16:34Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-06-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29511
dc.description.abstractSpecifické poruchy učení a sociální aspekty jsou klíčové termíny, které charakterizují předloženou diplomovou práci a jsou hlavním tématem jejího výzkumu. Problematika specifických poruch učení je v dnešní době velmi rozšířená. Tyto poruchy představují po celém světě značný sociální problém. Psychická zátěž, kterou přináší, je kladena nejen na děti samotné, ale i na rodiče a učitele. Mimo negativního vlivu na školní úspěšnost žáka mají specifické poruchy učení sekundární dopad. Ovlivňují jeho sebepojetí a následně i jeho život mezi vrstevníky. Cílem diplomové práce je určit závažnost vlivu specifických poruch učení na sebehodnocení dítěte a jeho sociometrickou pozici mezi spolužáky. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na výklad dosavadních poznatků o dané problematice. Autorka zde stručně uvádí historický přehled názorů na specifické poruchy učení a popisuje původ, projevy či výskyt nejrozšířenější specifické poruchy učení ? dyslexie. Pozornost je věnována zejména sociálním aspektům dyslexie. Praktická část seznamuje čtenáře s vlastním výzkumem autorky. Zde je popsán zkoumaný vzorek dětí, použité testy, vybrané kazuistiky žáků a dále výsledky testů, jež jsou popsány a zpracovány do tabulek a grafů.cze
dc.format83 s. (80 705 znaků)
dc.format83 s. (80 705 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpecifické poruchy učenícze
dc.subjectDyslexiecze
dc.subjectSelf-konceptcze
dc.subjectSociometrická pozicecze
dc.subjectSpecific learning disabilitieseng
dc.subjectDyslexiaeng
dc.subjectSelf-concepteng
dc.subjectSociometrical positioneng
dc.titleÚčinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")cze
dc.title.alternativeSelf-concept and sociometrical position in children with learning disabilitieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17284
dc.description.abstract-translatedSpecific learning disabilities and social aspects are the key terms characterizing this diploma thesis. They are also the main theme of research. This issue is greatly widespread nowadays. These defects (disorders) represent a significant social problem all over the world. A psychological burden has influence not only on those children themselves, but also on parents as well as teachers. Except the negative influence on a child´s school success, specific learning disabilities have a secondary impact. They influence pupils´ self-assessment and their life among peers. The aim of the diploma thesis is to determine a severe impact of specific learning disabilities on a child´s self-assessment and its position among classmates. The thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part is focused on the interpretation of knowledge about the theme. There is briefly mentioned a historical overview of specific learning disabilities and it describes the origin, demonstration or occurrence of the most widespread specific learning disability - dyslexia - especially its social aspects. The practical part acquaints readers with research. There is a sample of tested children with their casuistries, tests and results with tables and charts.eng
dc.date.accepted2012-08-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠ - anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJílková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam