dc.contributor.advisor | Cvach, Radek | |
dc.contributor.author | Doležalová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:16:35Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:16:35Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29513 | |
dc.description.abstract | Současná transformace našeho základního školství je charakterizována zavedením výuky dle RVP ZV. Tato diplomová práce se zabývá etickými aspekty ve výuce
a výchově. Zaměřuje se na etickou výchovu jako doplňující vzdělávací obor
a mapuje přístupy jednotlivých učitelů k tomuto učivu.
Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy, jako jsou etika, kurikulum
a průřezová témata. Dále seznamuje s etickou výchovou, jejími cíly, metodami
i s jejím zastoupením v kurikulu.
V praktické části jsou vyhodnoceny výpovědi respondentů a porovnány přístupy pedagogů k vlastnímu realizovanému učivu s etickými aspekty.
Cílem práce je zjistit, zda je ve výuce dotazovaných zastoupena etická výchova
a jak učitelé k této výuce přistupují. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | etika | cze |
dc.subject | etická výchova | cze |
dc.subject | kurikulum | cze |
dc.subject | průřezová témata | cze |
dc.subject | ethics | eng |
dc.subject | ethical upbringing | eng |
dc.subject | curriculum | eng |
dc.subject | cross-section themes | eng |
dc.title | Vybrané etické aspekty v obsahu průřezových témat. | cze |
dc.title.alternative | Chosen ethic problems in the purport of cross-section themes | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17346 | |
dc.description.abstract-translated | Contemporary transformation of the Czech primary educational system is characterized according to RVP ZV. The thesis deal with cohesion of the RVP ZV and ethic aspects. The author focuses on ethic education as a complementary educional branche and surveys approaches of individual teachers to this curriculum.
The theoretical part explains basic ideas such as ethic, curriculum and section themes. The work acquaints with the ethic education, its aims, methods and its representation in the curriculum.
In the practical part are analysed the statements of respondents and compared
the approaches of pedagogues to the own realised curriculum with the ethic aspects.
The aim of work is to discover, whether the ethic education is involved
in the teaching and how the teachers approach to this education. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-TV-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vítečková, Miluše | |