dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Stifterová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:16:37Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:16:37Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2011-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29519 | |
dc.description.abstract | V dnešní době je šikana velice aktuálním tématem. Skoro v každé třídě základní školy, máme možnost se s ní setkat. Diplomová práce ?Problematika šikany na prvním stupni ZŠ a možnosti prevence? má za cíl hlouběji proniknout do této problematiky.
V teoretické části diplomové práce je vymezeno pojetí pojmu šikany. Jsou zde analyzovány nejnovější poznatky o tom, jaké jsou příčiny, projevy a důsledky výskytu šikany v prostředí základních škol. Dále jsou zde představeny způsoby řešení a dostupné preventivní programy, které lze použít na prvním stupni ZŠ.
V praktické části diplomové práce se pokusím prostřednictvím dotazníků zmapovat současnou situaci týkající se preventivních programů na základních školách. Jedná se o analýzu sběru dat kvantitativním způsobem výzkumu, který je pro danou problematiku vhodný. Výzkumné šetření bylo provedeno na čtyřech základních školách a zúčastnilo se ho 215 žáků pátých tříd a 10 třídních učitelů.
Tato práce je určena všem, kteří nechtějí jen lhostejně přihlížet. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | šikana - agresor - oběť - prevence - preventivní programy | cze |
dc.subject | bullying - aggressor - victim - prevention - program of prevention | eng |
dc.title | Problematika šikany na prvním stupni ZŠ a možnosti prevence | cze |
dc.title.alternative | Chicane problems at the elementary school and chances of prevention | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17404 | |
dc.description.abstract-translated | Today bullying is a very actual theme. We can find bullying in nearly all primary schools. The thesis ?The problems of bullying at primary schools and options for prevention? has the goal to look deeper in the issue.
The term bullying is defined in the theoretical part of the thesis. There is analysed the newest knowledge about the causes, occurrences and consequences of bullying in the environment of primary schools.
In the practical part of the thesis I am trying through questionnaires to analyse the current situation related to prevention programs at primary schools. This is to analyse collected data in a quantitative survey, which is appropriate for this issue. The research solution was made in four primary schools and 215 pupils of the fifth grade and 10 class teachers participated.
This work is for everyone, who does not only want to observe. | eng |
dc.date.accepted | 2012-02-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Švejda, Gabriel | |