Adolescenti a reklama
Abstrakt
Vliv médií na lidský život je v současné době stále zřetelnější. Masová média nás zahrnují velkým množstvím informací, které se velkou měrou podílejí na každodenním životě celé společnosti. Mezi tyto informace patří i reklamní sdělení, která dnes můžeme považovat za všudypřítomná. Reklama je jedním z nástrojů, které využívá značka pro vyjádření jedinečnosti produktu. Adolescence je období lidského života, kdy na utváření identity působí velkou měrou mimo jiné i vrstevnická skupina, v níž se dospívající nachází. Teoretická část práce sezabývá charakteristikou reklamy, značky a adolescence. V této části jsem čerpala z analýzy odborné literatury, popř. rešerší odborných knih. Praktická část je založena na kvalitativním sociologickém výzkumu, který je zaměřen na působení reklamního sdělení na adolescenty a vliv značkového zboží ve vrstevnické skupině. Data získaná pomocí hloubkových rozhovorů jsou zpracovaná podle metod zakotvené teorie.