dc.contributor.advisor | Pospíšil, Aleš | |
dc.contributor.author | Macháčková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:16:52Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:16:52Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29547 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je doložit hloubku a důležitost sepětí člověka s přírodou a na
základě této myšlenky vystavět výtvarný projekt, zúžený na vztah člověka a stromu Tento
projekt by měl děti citlivě vést ke schopnosti hlubšího vnímání a pozorování přírody, k
uvědomění si její nenahraditelnosti a krásy. Teoretická část práce se zaobírá zobrazením
přírodních motivů s akcentací motivu stromu v průřezu dějinami umění a částečně
literatury. Strom tedy vnímáme jako symbol, který může přírodu jako takovou
charakterizovat. Část praktická sleduje význam environmentální tematiky ve výtvarné
výchově a zaměřuje se na uvedení výtvarného projektu do školní praxe. | cze |
dc.format | 117 s. | |
dc.format | 117 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | strom | cze |
dc.subject | člověk | cze |
dc.subject | příroda | cze |
dc.subject | umění | cze |
dc.subject | cit | cze |
dc.subject | vnímání | cze |
dc.subject | tree | eng |
dc.subject | human | eng |
dc.subject | nature | eng |
dc.subject | art | eng |
dc.subject | feeling | eng |
dc.subject | percetion | eng |
dc.title | Život stromu - nestromu | cze |
dc.title.alternative | The life of tree - notree | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17539 | |
dc.description.abstract-translated | Cílem této práce je doložit hloubku a důležitost sepětí člověka s přírodou a na
základě této myšlenky vystavět výtvarný projekt, zúžený na vztah člověka a stromu Tento
projekt by měl děti citlivě vést ke schopnosti hlubšího vnímání a pozorování přírody, k
uvědomění si její nenahraditelnosti a krásy. Teoretická část práce se zaobírá zobrazením
přírodních motivů s akcentací motivu stromu v průřezu dějinami umění a částečně
literatury. Strom tedy vnímáme jako symbol, který může přírodu jako takovou
charakterizovat. Část praktická sleduje význam environmentální tematiky ve výtvarné
výchově a zaměřuje se na uvedení výtvarného projektu do školní praxe. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-VV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Řepa, Karel | |