dc.contributor.advisor | Smolka, Vladislav | |
dc.contributor.author | Illová, Milada | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:18:31Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:18:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29659 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá využitím fonetické transkripce ve výuce angličtiny na základní škole. Teoretická část pojednává o vztahu mezi výslovností a transkripcí. Dále přibližuje současný stav využití transkripce z pohledu učitele i žáka a zkoumá transkripční systémy v učebnicích pro 2. stupeň základních škol. Praktická část je zaměřena na analýzu dovedností žáků zaznamenávat známá a neznámá slova pomocí fonetické transkripce a následně je číst. Na základě zjištěných souvislostí je učitelům předloženo doporučení pro práci s transkripcí a metodická příručka s cvičeními, které by mohly vést ke zkvalitnění výslovnosti žáků při využití fonetické transkripce. | cze |
dc.format | 104 s, 15 s. příloh | |
dc.format | 104 s, 15 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | fonetická transkripce | cze |
dc.subject | výslovnost | cze |
dc.subject | IPT přístup | cze |
dc.subject | phonetic transcription | eng |
dc.subject | pronunciation | eng |
dc.subject | IPT approach | eng |
dc.title | Fonetická transkripce ve výuce angličtiny na 2.stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Phonetic transcription in lower-secondary school English classes | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 21634 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with phonetic transcription in lower-secondary school English classes. The theoretical part concerns the relationship between pronunciation and transcription. It also outlines the present situation from the point of view both, the teacher and learner, and examines transcriptional systems in lower-secondary textbooks. The practical part is aimed to the analysis of learner?s skills to take down familiar and unknown words with phonetic transcription and read it afterwards. The presented recommendations and the methodical manual with types of exercises, which would help to improve the learner?s pronunciation quality by using phonetic transcription, are based on the found connections. | eng |
dc.date.accepted | 2012-06-05 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |