Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninský, Luboš
dc.contributor.authorVeselská, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T07:18:35Z
dc.date.available2021-12-08T07:18:35Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29663
dc.description.abstractTeoretická část práce osvětluje pojmy jako prostředí, atmosféra a klima třídy. Zabývá se sociálním klimatem a faktory, které ho utvářejí, tzn. učitelem, žákem, rodiči a prostředím školy. Další část teoretické práce je věnována třídě jako sociální skupině a málotřídním školám a jejich zvláštnostem. Dále je uveden přehled vyučovacích metod používaných na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu tříd na málotřídních školách z pohledu učitelů a žáků. Respondenty se stali žáci čtyř tříd a jejich učitelé. Použitou metodou byl standardizovaný dotazník ?My Class Inventory?, pozorování a rozhovor. Výsledky jsou prezentovány tabulkami a grafy, doplněnými komentářem. V praktické části jsou rovněž zmíněna pozitiva a negativa spojených ročníků v jednu třídu a výukové metody používané na málotřídních školách.cze
dc.format91 s. (144327 znaků)
dc.format91 s. (144327 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmálotřídní školacze
dc.subjectsociální klima třídycze
dc.subjectvýukové metodycze
dc.subjectdotazník MCIcze
dc.subjectsmall class schooleng
dc.subjectthe social climate of the classeng
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectquestionnaire MCIeng
dc.titleSociální klima třídy v málotřídní školecze
dc.title.alternativeSocial Climate of the Class at Small Schools with Mixed-age Classroomseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21666
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part explains terms such as environment, atmosphere and climate in the class. It deals with the social climate and all factors shaping it, i.e. with the teacher, the schoolchild, parents and the school environment. The next part of the theoretical work is devoted to the class as a social group and to small class schools and their specialties. Furthermore ? there is stated an overview of teaching methods used at the first stage of the elementary school on. The practical part is focused on a research of social climate in the classes of the small-class schools from the teachers´ and schoolchildren´ perspective. The respondents were schoolchildren of the four classes and their teachers. The methods used: a standardized questionnaire "My Class Inventory", observation and interview. The results are presented in tables and graphs, completed with comments. There are also mentioned positives and negatives of the grades, which are joined into one classroom and the teaching methods used in small class schools.eng
dc.date.accepted2012-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-TV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam