Současný dětský čtenář mladšího školního věku
Abstrakt
Diplomová práce s názvem Současný dětský čtenář mladšího školního věku se zaměřuje na výzkum čtenářské kultury dětí ve 4. a 5. třídě základní školy. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy k danému tématu. Hlavní kapitoly obsahují přehled jednotlivých žánrů dětské literatury, psychologii dětského čtenáře, problematiku dnešního čtenářství a současné trendy, podle čeho vybírat vhodné knihy pro děti.
Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda si dnešní děti obklopeny masmédii najdou čas na čtení knih. Získali jsme přehled o tom, které žánry, knihy, autory a časopisy v tomto věku žáci upřednostňují, které naopak čtou neradi. Praktická část zahrnuje nejen výsledky vlastního pozorování a vyhodnocení dotazníků od dětí, ale také závěry ze dvou besed pořádaných knihovnou a rozhovoru s knihovnicí a učitelkou. Pomocí jejich názoru na dnešní četbu dětí mohlo dojít ke srovnání s výsledkem dotazníkového šetření.