Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZahradníková, Jana
dc.contributor.authorHonsová, Romana
dc.date.accessioned2021-12-08T07:18:51Z
dc.date.available2021-12-08T07:18:51Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29676
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou českých a rakouských ucebnic dějepisu určených pro vyšší gymnázia. Důraz je kladen na interpretaci klíčových událostí 20.století, jež obě země spojují.Práce shrnuje nejnovejší teoretické poznatky o učebnicích dějepisu jako základním edukačním médiu. Charakterizuje výuku dějin 20. století v České republice a v Rakousku a porovnává učební plány dějepisu pro vyšší gymnázia, stejně jako didaktické pojetí a obsah dějepisné výuky v obou zemích.Diplomová práce zkoumá pohled rakouských a českých učebnic dějepisu pro vyšší gymnázia na vybrané klíčové události dějin 20. století a ukazuje rozdíly a průsečíky v jejich zpracování. Dále sleduje didaktickou vybavenost učebnic, obrazové přílohy a další doplňkové materiály.Součástí práce je empirický průzkum realizovaný na vybraných gymnáziích Jihočeského kraje a Dolního Rakouska. Zjištění získaná průzkumem ukazují nejen znalosti žáků o sousední zemi, ale také jejich názory, předsudky a stereotypy. Výzkum rovněž zachycuje názory učitelů dějepisu těchto gymnázií na reálný stav výuky dějin v obou zemích.cze
dc.format154 s. (247 801 znaků)
dc.format154 s. (247 801 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučebnice dějepisucze
dc.subjectčesko-rakouskécze
dc.subjectklíčové momenty dějin 20. stoletícze
dc.titleSpolečné a přece rozdílné? Klíčové okamžiky dějin 20. století v českých a rakouských učebnicích dějepisucze
dc.title.alternativeSimilarities and differences? Key moments in the history of the 20th century in the Czech and Austrian history textbooks.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21716
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on the comparison between the Czech and Austrian history textbooks for the second level of the grammar schools. The work is focused on the interpretation of key events connecting the two countries during the 20th century.It summarizes the latest knowledge of the history textbooks used as the basic educational media and compares the methods and contents of teaching history.The work gives an overview of the Austrian and Czech history textbooks for the second level of the grammar schools and shows the divergences and convergences on selected historical events. It also studies if the textbooks fulfil the didactic, illustrations and other supplementary requirements. The work also implemented an empirical survey of selected grammar schools in the South Bohemian region and Lower Austria. The findings obtained from this survey show not only the knowledge of the students at these schools, but also their opinions,prejudices and stereotypes. The research also highlights opinions of the teachers on the current situation of the school system in both countries.eng
dc.date.accepted2012-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineD-NJ/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořák, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam