dc.contributor.advisor | Nehrerová, Erika | |
dc.contributor.author | Blahovcová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:18:56Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:18:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29680 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá komunikačními kompetencemi žáků mladšího školního věku s vadami řeči. Teoretická část charakterizuje vývoj žáka mladšího školního věku, ontogenezi řeči od zrodu dítěte do jeho nástupu do 1. třídy. Dále je zde rozebrána i komunikace a s ní spojené komunikační kompetence. Další část se zaměřuje na vady řeči, jejich rozdělení. Důležité je zmínit i logopedickou prevenci a následný rozvoj komunikačních schopností. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkum zjištění vlivu vady řeči na úroveň komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím rozhovorů s pedagogy a rodiči vybraných pěti žáků ZŠ logopedické a o analýzu deníků vychovatelek a učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a grafů. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dysfázie | cze |
dc.subject | komunikační kompetence | cze |
dc.subject | ontogeneze řeči | cze |
dc.subject | opožděný vývoj řeči | cze |
dc.subject | palatolalie | cze |
dc.subject | vady řeči | cze |
dc.subject | žák mladšího školního věku | cze |
dc.subject | dysphasia | eng |
dc.subject | communication skills | eng |
dc.subject | ontogenesis of speech | eng |
dc.subject | delayed speech development | eng |
dc.subject | or uraniscolalia | eng |
dc.subject | speech impediments | eng |
dc.subject | a pupil at primary school (a young learner) | eng |
dc.title | Komunikační kompetence žáků mladšího školního věku s vadami řeči. | cze |
dc.title.alternative | Communication competencies of students with speech impediments. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 21762 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis focuses on the communication competence of young learners with speech impediments. The theoretical part describes the development of young learners at primary school, speech ontogenesis from the child´s birth to their entering the first class. Then there is also analyzed communication and related communicative competence. Another section focuses on speech disorders, their classification. It is important to mention the prevention of speech therapy and the subsequent development of communication skills. The practical part is focused on research to determine the influence of defects on the level of speech communication skills of young pupils. This section is based on information obtained through interviews with teachers and five selected students´ parents at the basic school of speech therapy and the analysis of governesses and teachers´ diaries. The resulting data is recorded in case reports, tables and graphs. | eng |
dc.date.accepted | 2012-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-TV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suchánková, Eva | |