Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSkálová, Jana
dc.contributor.authorŠaclová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T07:19:07Z
dc.date.available2021-12-08T07:19:07Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29689
dc.description.abstractV diplomové práci Vliv osvícenských idejí na českou školu přelomu 18. a 19. století se zabývám osvícenskými reformními snahami J. I. Felbigera, F. Kindermanna a J. J. Ryby. Soustřeďuji se především na pět částí Felbigerovy tzv. pravé zaháňské vyučovací metody, dále na kaplickou školu v době, kdy na ni působil F. Kindermann, a na industriální výuku v Kindermannově pojetí. Věnuji se i pedagogické činnosti kantora a hudebníka J. J. Ryby. Jejich didaktické přístupy porovnávám a analyzuji jejich účinnost. Součástí práce jsou návrhy didaktického využití osvícenských vyučovacích metod na současné střední škole a ukázky vlastní překladatelské práce.cze
dc.format94 s. (168 304 znaků)
dc.format94 s. (168 304 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectosvícenstvícze
dc.subjectdějiny školstvícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectreformycze
dc.subjectvyučovací metodycze
dc.subjectJohann Ignaz Felbigercze
dc.subjectFerdinand Kindermanncze
dc.subjectJakub Jan Rybacze
dc.subjectEnlightenmenteng
dc.subjectthe history of the school systemeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectreformseng
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectJ. I. Felbigereng
dc.subjectF. Kindermanneng
dc.subjectJ. J. Rybaeng
dc.titleVliv osvícenských idejí na českou školu přelomu 18. a 19. stoletícze
dc.title.alternativeThe Influence of the Enlightenment on the Czech School in the Turn of 18th and 19th Centurieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21782
dc.description.abstract-translatedIn my bachelor´s thesis The Influence of the Enlightenment on the Czech School in the Turn of 18th and 19th Centuries I deal with enlightened reformative efforts of J. I. Felbiger, F. Kindermann a J. J. Ryba. Primarily, I focus on five parts of Felbiger´s so called right ?zaháňská?teaching method. Next part is concerned by Kaplice school where F. Kindermann taught and studies the industrial teaching from his point of view. I also deal with pedagogical activity of the teacher and musician J. J. Ryba. I compare their didactic approaches and analyse their effectiveness. Suggestions of the didactic application of enlightened teaching methods at present secondary schools, and examples of the own translation work are the parts of the thesis.eng
dc.date.accepted2012-06-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-NJ/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePospíšilová, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam