dc.contributor.advisor | Murad, Salim | |
dc.contributor.author | Kubíčková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:19:23Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:19:23Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29701 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá tématem vzdělávání romských dětí v systému českého základního školství. Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav českého vzdělávacího systému ve vztahu k romským žákům, upozornit na segregační praxi na základních školách a nabídnout možná řešení.
V teoretické části se zabývám popisem současné situace romské menšiny v ČR. Prostřednictvím mediálních sdělení i odborných studií je reflektována vyhrocená sociální situace a jsou analyzovány nejčastější spory mezi romskou menšinou a většinovou společností. Reforma vzdělávání romských dětí je uváděna jako jedna z prioritních oblastí integrace Romů v ČR. Jsou popsány současné alternativy základního vzdělávání romských žáků v ČR a porovnány výhody inkluze oproti segregaci ve vzdělávání.
Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování témat multikulturní výchovy na 2. stupni ZŠ. Výukový projekt s názvem ?Černé ovce, bílé vrány? je projektovou realizací průřezového tématu multikulturní výchovy v hodinách občanské výchovy a českého jazyka. Cílem výukového projektu je ověřit, jak funguje výuka na otevřené základní škole, která jde cestou inkluzivního vzdělávání. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | historie Romů | cze |
dc.subject | předsudky | cze |
dc.subject | nepřizpůsobiví | cze |
dc.subject | represe | cze |
dc.subject | segregace | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | exkluze | cze |
dc.subject | multikulturní výchova | cze |
dc.subject | Roma history | eng |
dc.subject | prejudice | eng |
dc.subject | unadaptable | eng |
dc.subject | repression | eng |
dc.subject | segregation | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | exclusion | eng |
dc.subject | multicultural education | eng |
dc.title | Vzdělávání romských dětí v systému základního školství ČR. | cze |
dc.title.alternative | Education of Roma children in elementary education system in the Czech Republic. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 21869 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with a topic of Roma education in the Czech elementary education system. Aim of the thesis is to analyse current state of czech educational system in a relationship to Roma students, to point out the practice of segregation at elementary schools and to offer possible solutions.
In the theoretical part there is a description of current situation of Roma minority in the Czech Republic. Through media information and proffesional papers I reflect escalated social situation and analyze most frequent disputes between Roma minority and majority. I present a reform of Roma children education as one of the priorities for Roma integration in the Czech Republic. I present current alternatives of elementary education of Roma students in the Czech republic and compare advatages of inclusion against segregation in education.
The practical part focuses on didactical arrangments of multicultural education topics in 6. ? 9. grade. Educational project called ?Black sheep, white crows? is a realization of cross-sectional topic of multicultural education in civics and czech language. Focus of this educational project is to verify the functioning of education at an open elementary school, which uses inclusive education. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |