Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Milena
dc.contributor.authorŠípová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T07:19:27Z
dc.date.available2021-12-08T07:19:27Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29704
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá mluvenými projevy žáků 8 a 9. tříd základních škol s cílem postihnout úroveň jejich jazykových schopností a dovedností. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zaobírám specifiky mluveného projevu ve srovnání s projevem psaným. Vedle definování kultury mluveného projevu neopomínám ani důležitost správné techniky mluvené řeči. Vlastní kapitola je věnována zvukovým prostředkům souvislého projevu. V závěru teoretické části jsem se zaměřila na optické projevy řeči, které napomáhají jejímu porozumění. Praktickou část představují dvě samostatné kapitoly. V první se věnuji charakteristice základních škol zapojených do výzkumu, dále pak popisu celého průběhu získávání zvukového materiálu a nakonec i postupu při pořizování transkriptů. Druhou část tvoří analýza a komparace sebraných nepřipravených mluvených projevů žáků všech základních škol zapojených do výzkumu. V úplném závěru uvádím shrnutí zjištěných poznatků.cze
dc.format111 s., 10 s. příloh
dc.format111 s., 10 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleNedostatky mluveného projevu žáků ZŠcze
dc.title.alternativeInadequacies in the spoken language of lower-secondary school pupilseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21882
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the culture of the spoken language of lower-secondary schools pupils (8th and 9th form). The aim of the research is to find out the level of their verbal skills. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on special characteristics of the spoken language in comparison with the written one. Subsequently it concerns with the culture of the spoken language, the technique of the speech and the means of sound. The final chapter of the theoretical part deals with the visual signs of the spoken language. The practical part consists of two individual chapters. The first chapter is focused on the profiles of secondary schools connected with the research and the characteristics of the development of my research. It was also necessary to transcribe the spoken language into written one. The next chapter concerns the analysis and comparison of the unprepared speech of lower-secondary schools pupils. The thesis is concluded with the summary of my own research.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-AJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKřivancová, Michaela


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam