Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPavličíková, Helena
dc.contributor.authorSvobodová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T07:19:30Z
dc.date.available2021-12-08T07:19:30Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29706
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problémem kyberšikany na základní škole a jeho zařazením do výuky mediální výchovy. Teoretická část je rozdělena do dvou částí. V první části se zabývá specifiky mediální výchovy tak, jak jsou definovány v RVP ZV. Dále zmiňuje v současné době aktuální doporučené očekávané výstupy, které v oblasti mediální výchovy zahrnují i problematiku bezpečného užívání internetu a mobilních telefonů ve výuce. Druhá část je věnována kyberšikaně s ohledem na její aktuálnost a odlišnost od šikany klasické. Důraz je kladen na způsoby prevence, možná řešení i na seznámení se skutečnými příběhy. Praktická část nejprve popisuje okolnosti vzniku vyučovacích hodin, následuje konkrétní zpracování šesti na sebe navazujících vyučovacích jednotek a následné zhodnocení průběhu výuky, které je podložené zpětnou vazbou a připomínkami žáků. Cílem mé práce je ukázat možný způsob realizace výuky kyberšikany v rámci mediální výchovy a také poukázat na důležitost zavádění této problematiky do výuky na základní škole.cze
dc.format100 s.
dc.format100 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkyberšikanacze
dc.subjectmediální výchovacze
dc.subjectbezpečný internetcze
dc.subjectdoporučené očekávané výstupycze
dc.subjectcyberbullyingeng
dc.subjectmedia educationeng
dc.subjectsafe interneteng
dc.subjectrecommended expected outputseng
dc.titleProblém kyberšikany na základní škole (didakticko-metodické zpracování tématu mediální výchovy)cze
dc.title.alternativeThe problem of cyberbullying at basic schools (didactic and methodical elaboration of the topic of media education)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21884
dc.description.abstract-translatedThis Diploma Thesis deals with the problem of cyberbullying at basic schools and its place in the lessons of media education. The theoretical part is divided into two parts. The first part handles with the specification of lessons of media education as they are defined in the ?RVP ZV?. It also mentions the recommended expected outputs which in the field of media education include also the problem of safe using of the internet and mobile phones at schools. The second part handles with cyberbullying considering its actuality and differences from the classic bullying. The methods of preventing and possible solutions are emphasized as well as the introduction of some stories from the reality. The practical part describes the circumstances of creating the lessons. This is followed by the description of six linked lessons and the evaluation of the process of the education. The evaluation is based on the feed-back from the students and their suggestions. The aim of my Diploma Thesis is to show a possible way of the realisation of lessons including the problem of cyberbullying in the lessons of media education. I also wanted to refer to the importance of bringing this problem to basic schools.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam