dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Vlasáková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:22:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:22:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-01-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29802 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá možnostmi využití programu Filozofie pro děti k naplňování cílů průřezových témat na 1. stupni ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty obecné cíle základního vzdělávání na základě současných kurikulárních dokumentů, dále jsou charakterizována průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a program Filozofie pro děti a popsána jejich vzájemná propojenost. V praktické části je popsáno sedm hodin uskutečněných v 5. ročníku ZŠ, v nichž byly využity metody Filozofie pro děti a tyto hodiny jsou rozebrány z filozofického hlediska i z hlediska zapojení průřezových témat. V reflexi praktické části je zhodnocen průběh těchto hodin a nastíněna možnost rozvíjení určitých dovedností v případě dlouhodobého používání programu. | cze |
dc.format | 88 s. (123 569 znaků) | |
dc.format | 88 s. (123 569 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Filozofie pro děti | cze |
dc.subject | RVP ZV | cze |
dc.subject | průřezová témata | cze |
dc.subject | osobnostní a sociální výchova | cze |
dc.subject | 1.stupeň ZŠ | cze |
dc.subject | hledající společenství | cze |
dc.subject | filozofování s dětmi | cze |
dc.subject | Philosophy for Children | eng |
dc.subject | Framework Education Programme for Elementary Education | eng |
dc.subject | cross-curricular subjects | eng |
dc.subject | Moral | eng |
dc.subject | Character and Social Education | eng |
dc.subject | Primary school | eng |
dc.subject | community of inquiry | eng |
dc.subject | doing philosophy with children | eng |
dc.title | Filosofie pro děti na I. stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | Philosophy for Children at Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9925 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the possibilities of using the programme Philosophy for Children to fulfill the objectives of the cross-curricular subjects at Primary school. The theoretical part includes a summary of the objectives of elementary education, then it describes the cross-curricular subjects of the Framework Education Programme for Elementary Education and Philosophy for Children and their interconnection. In the practical part, seven lessons using methods of Philosophy for Children, taught in the 5th year of Primary school, are described and they are analyzed from the philosophical point of view and from the point of view of including the cross-curricular subjects. In the reflection, these lessons are evaluated and the possibility of developing certain skills of pupils in case of longer-term using of this programme is mentioned. | eng |
dc.date.accepted | 2012-02-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ - anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Cvach, Radek | |