Pojetí pohybových aktivit v rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a jejich realizace v mateřské škole.
Abstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na pojetí pohybových aktivit v rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (dále jen RVP PV). Zjišťuje, jak školní vzdělávací program mateřské školy odpovídá RVP PV v oblasti pohybových kompetencí dítěte v předškolním věku a jakým způsobem je naplňován během činností v mateřské škole. V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na rozbor jednotlivých částí RVP PV. Autorka nejprve vysvětluje, co obecně znamená rámcově vzdělávací program. Uvádí vzdělávací oblasti a podmínky předškolního vzdělávání, které jsou součástí školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (dále jen ŠVP PV) a poté se na tento dokument dívá z pohledu pohybových aktivit.
V praktické části se bakalářská práce zabývá definicemi tělesných a pohybových aktivit v programech pěti tříd sledované mateřské školy. Nejprve autorka porovnává RVP PV a ŠVP PV a poté i třídní vzdělávací programy předškolního vzdělávání jednotlivých tříd. Jejich naplnění v řízených a spontánních pohybových činnostech dětí během denního režimu v mateřské škole zkoumá pomocí pozorování a videozáznamů v pěti třídách mateřské školy.