Rozvoj dětí mladšího školního věku s využitím výtvarných aktivit s přesahem do dramatické výchovy
Abstrakt
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
Teoretická část práce charakterizuje mladší školní věk, tělesný a emocionální vývoj s ním spojený. Popisuje pojmy výtvarná výchova, rozvoj intelektuálních schopností dítě ve výtvarné výchově, vývoj výtvarného projevu u dětí mladšího školního věku. Vymezuje barvu ve výtvarné výchově, základní barvy a popisuje práci s barvou. Zabývá se dramatickou výchovu, klasifikací jejích metod a uvádí některé z dalších metod dramatické výchovy. Sznamuje s pojmem lekce,s jejím plánováním a uspořádáním. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice.
Praktická část se zaměřuje na výtvarno-dramatický projekt praktikován s dětmi mladšího školního věku. Klade si za úkol seznámit děti se základními barvami a se vznikem sekundárních barev pomocí hry. Vytváří prostor pro cvičení emaptie ve skupině, pro rozvoj kreativity, komunikace a sebevyjádření dětí.