Diafilm a předškolní výchova v čase socialistického experimentu.
Abstrakt
Bakalářská práce řeší problém využití diafilmu jako vizuální technické pomůcky v prostředí mateřských škol v šedesátých a sedmdesátých letech 20. století. Zabývá se diafilmem jako pomůckou názorného sdělování, přibližuje pedagogické předpoklady využití diafilmu v mateřských školách. Na příkladu konkrétního souboru diafilmů určeném pro mateřské školy je z hlediska metodické připravenosti a vztahu k výchovným cílům socialistické pedagogiky popsáno a analyzováno místo diafilmu ve výchovném procesu mateřských škol. Obsahové analýze byl podroben soubor 25 diafilmů pro mateřské školy. Bylo konstatováno, že analyzovaný soubor byl po metodické stránce velmi dobře připraven, aby se stal velmi účinným prostředkem socialistické výchovy v prostředí mateřských škol, s přesahem i do nižších ročníků škol základních.