Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZávodská, Radka
dc.contributor.authorBartoňová, Žaneta
dc.date.accessioned2021-12-08T08:05:28Z
dc.date.available2021-12-08T08:05:28Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2012-12-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30391
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá testováním znalostí přírodopisu u žáků 9. ročníků základní škol a kvarty nižších gymnázií prostřednictvím didaktického testu, který byl vytvořen studentkami (Kokošínská, Slavíčková) Masarykovy univerzity v Brně roku 2009. Výstupní znalosti přírodopisu byly testovány u 302 žáků (z toho 156 chlapců a 146 dívek) v Jihočeském kraji (České Budějovice, Tábor, Soběslav). Srovnávání znalostí přírodopisu bylo prováděno u absolventů základních škol a absolventů nižšího cyklu gymnázia. Respondenti z gymnázií vykazovali lepší znalosti z přírodopisu než žáci 9. ročníků základních škol. Nejvyšší znalosti žáci dosahují v oblasti biologie člověka, nejnižší v oblasti neživá příroda.Výsledky práce byly porovnávány s výsledky průzkumu na základních školách a nižších gymnázií v Brně (2009) a Středočeském kraji (2009, 2011). Výsledky byly ve všech testovaných regionech srovnatelné a statisticky průkazný rozdíl nebyl prokázán.cze
dc.format103
dc.format103
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpřírodopiscze
dc.subjectdidaktický testcze
dc.subjectbiologie člověkacze
dc.subjectneživá přírodacze
dc.subjectRVPcze
dc.subjectnatural historyeng
dc.subjectdidactic testeng
dc.subjecthuman biologyeng
dc.subjectinanimate natureeng
dc.titleLatentní znalosti z přírodopisu u žáků končících základní vzdělánícze
dc.title.alternativeBiology knowledge of pupils finishing their compulsory education.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13733
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the knowledge testing of the natural history at pupils in 9th classes of primary and lower secondary schools by means of the didactic test which was created by students of Masaryk´s University in Brno (Kokošínská, Slavíčková) in 2009. Output knowledge of natural history was tested with 302 students (156 boys and 146 girls) in South Bohemia region (České Budějovice, Tábor, Soběslav). The comparison of the knowledge of the natural history was carried out at primary school leavers a graduates of lower secondary school cycle. The respondents from secondary school showed better knowledge than pupils of the natural history of the 9th classes of the primary school. The pupils achieve the highest knowledge in the field of human biology, the lowest one in the field of inanimate nature. The results of the thesis were compared with the results of the survey in primary and lower secondary schools in Brno (2009) and Central Bohemia Region (2009, 2011). The results were in all tested regions comparable and a statistically significant difference was not proved.eng
dc.date.accepted2013-02-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBi-Ch/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam