Význam průřezových témat ve výuce na 1. stupni ZŠ
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá průřezovými tématy ve výuce na 1. stupni ZŠ, zejména průřezovým tématem Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.
V teoretické části vysvětluji proměny kurikula, Národní program rozvoje vzdělávání a Rámcový vzdělávací program a stručně charakterizuji jednotlivá průřezová témata. Do hloubky se zaměřuji na PT Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jak teoretickým podkladem, tak vztahem ke vzdělávacím oblastem.
V rámci praktické části provádím dotazníkový průzkum na základních školách, zkoumám postoje učitelů 1.stupně k PT, integraci PT VMEGS do výuky a porovnávám vztahy k jednotlivým průřezovým tématům. Dále navrhuji blokovou výuku směřující k vytvoření postojů a názorů dle obsahu PT VMEGS.