Výuka algoritmizace na základní škole - aktuální stav
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je zmapovat současný stav výuky algoritmizace na základních školách.
V teoretické části jsou uvedeny základní informace přibližující danou problematiku - souvislosti výuky algoritmizace a RVP ZV a také základní předpoklady výuky algoritmizace, jako je historické hledisko, cíle, metody a možnosti výuky algoritmizace. Nedílnou součástí je i podpora výuky algoritmizace, do níž jsou zařazeny učebnice věnující se algoritmizaci a programování, programová podpora, projekty a soutěže.
Praktickou část tvoří pedagogický výzkum. Tento výzkum se skládá z pěti dílčích výzkumů:
A. Kvantitativní výzkum výuky algoritmizace na ZŠ v ČB.
B. Přehled mimoškolní výuky algoritmizace v ČB.
C. Zmapování celorepublikové výuky algoritmizace na ZŠ.
D. Celorepublikový výzkum úspěšnosti v soutěži ?Bobřík informatiky?.
E. Zkušenosti učitele s učebnicí.