Metoda CLIL v praxi českých škol/Implementing Content and Language Integrated Learning in Czech schools
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá metodou CLIL s cílem postihnout základní principy této metody a popsat, jak hodiny CLILu probíhají na dvou českých školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část pojednává o podobách, historickém vývoji a cílech metody CLIL. Dále mapuje metodologii, která zahrnuje informace o cílovém jazyce, předmětech vhodných pro metodu CLIL, o možnostech její implementace a problémech z ní vyplývajících. Vlastní kapitola je věnována metodě CLIL v České republice.
Praktická část je zaměřena na to, jakým způsobem je metoda CLIL uplatňována na dvou českých školách. Výzkum je založen na pozorování CLIL hodin na těchto školách. Jeho součástí je také analýza dotazníků pro učitele a rozhovorů s žáky zaměřených na jejich názory a zkušenosti s metodou CLIL.