Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠmíd, Marek
dc.contributor.authorŠpanělová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-08T08:05:48Z
dc.date.available2021-12-08T08:05:48Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30442
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá exkurzí do Parlamentu České republiky v rámci hodin občanské výchovy na druhém stupni základní školy. Zdůrazňuje význam exkurzí, jejich samotné organizování a popisuje případná úskalí, se kterými se může organizátor setkat. První část je zaměřena na politický systém České republiky s důrazem na obecnou dělbu moci ve státě. Jejím cílem je zmapování vývoje zákonodárné moci v českých zemích ve 20. století. Druhá část práce se zabývá vyučovací metodou exkurze jako progresivní vyučovací formou, jež stála doposud mimo zájem pedagogiky a didaktiky. Ve třetí části je kladen důraz na přípravu, provedení a následné zhodnocení exkurzí do Parlamentu České republiky v podobě případové studie. Podává tedy návod na jejich organizaci a uvádí základní údaje o provozu poslanecké sněmovny a senátu. Dále analyzuje, do jaké míry exkurze doplňuje teoretické poznatky žáků získané v hodinách občanské výchovy. Účelem je vyrovnání se se zkušeností z přímého styku s pozorovanou realitou z pohledu žáků druhého stupně základní školy. Diplomovou práci je možné využít jako metodickou pomůcku pro pedagogy občanské výchovy k organizování exkurzí do Parlamentu České republiky.cze
dc.format95 s.
dc.format95 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZákonodárná moccze
dc.subjectposlanecká sněmovnacze
dc.subjectsenátcze
dc.subjectvyučovací metodacze
dc.subjectexkurzecze
dc.subjectLegislative powereng
dc.subjectChamber of Deputieseng
dc.subjectSenateeng
dc.subjectteaching methodeng
dc.subjectfield tripeng
dc.titleExkurze do Parlamentu ČR v rámci hodin občanské výchovycze
dc.title.alternativeA field trip into the Parliament of the Czech Republic as a part of civics lessonseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21719
dc.description.abstract-translatedMy Master?s thesis will be dealing with a field trip into the Parliament of the Czech Republic as a part of civics lessons in the 6th to the 9th grade of a primary school. It emphasises the meaning of field trips, their organization and it describes possible difficulties which the organizer can get into. The first part focuses on a political system in the Czech Republic with emphasis on general power division in the land. Its aim is to monitor the evolution of legislative power in Czech lands in the 20th century. The second part deals with a teaching method of a field trip as a progressive teaching method which has been out of interest of pedagogy and didactics. In the third part the emphasis is put on the preparation, accomplishment and consequent evaluation of the field trips into the Parliament of the Czech Republic in a form of a case study. It gives instructions for their organisation and mentions basic data about the running of the Chamber of Deputies and the Senate. It also analyses how much the field trip can supplement theoretical knowledge of the pupils gained in the civics lessons. The aim is to deal with the experience from a direct contact with the observed reality from the point of view of the 6th to the 9th grade primary school pupils. Diploma thesis can be used as a methodical tool for pedagogues of civics lessons to organise field trips into the Parliament of the Czech Republic.eng
dc.date.accepted2013-06-05
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam