dc.contributor.advisor | Betáková, Lucie | |
dc.contributor.author | Čapková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T08:05:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T08:05:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30443 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá porovnáním pojetí výuky minulého a předpřítomného času v učebnicích angličtiny pro 2. stupeň základních škol.
Teoretická část se věnuje porovnání chápání obou časů ve vybraných vědeckých gramatikách a také porovnání výkladu těchto časů v gramatikách pedagogických. Dále se zabývá důležitostí gramatiky při výuce angličtiny.
Praktická část se zaměřuje na samotnou prezentaci minulého a předpřítomného času v učebnicích angličtiny pro 2. stupeň základních škol. Zkoumá především typy kontextů, ve kterých jsou oba časy prezentovány, a typy cvičení určené k procvičování daných časů. Cílem porovnávání učebnic v této části je také zjištění, zda prezentace obou časů v těchto učebnicích odpovídá popisu získanému v odborných gramatikách. | cze |
dc.format | 99 | |
dc.format | 99 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Pojetí výuky předpřítomného a minulého času v učebnicích anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The Concept of Teaching the Present Perfect and the Simple Past tenses in Textbooks of English for Middle Schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 21721 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis is concerned with a comparison of the concept of teaching the Simple past and the Present perfect tenses in textbooks of English for middle schools.
The theoretical part deals with the comparison of understanding both tenses in scientific grammars and also the comparison of interpretation of these tenses in pedagogical grammars. It is also concerned with the importance of grammar in the process of teaching English.
The practical part focuses on the presentations of the Simple past and the Present perfect in textbooks of English for middle schools. It focuses mainly on the types of context they are presented in and also types of exercises intended for practising both tenses. The aim of the comparison of textbooks in this part is also to find out if the presentations of both tenses correspond with the description acquired from scientific and pedagogical grammars. | eng |
dc.date.accepted | 2013-02-13 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |