Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorKamišová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-08T08:05:50Z
dc.date.available2021-12-08T08:05:50Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/30447
dc.description.abstractŠikana je velmi výrazným traumatem českého školství. Proto je třeba o této problematice stále informovat a snažit se tomuto sociálně-patologickému chování zamezit. Cílem této diplomové práce, jež má teoreticko-výzkumný charakter, je seznámit čtenáře s teoretickým výkladem problematiky šikany, možnostmi její primární, sekundární i terciární prevence a zmapování metod, které se využívají na různých druzích škol v různých krajích. Teoretická část se věnuje výkladu pojmu šikana a pojmu prevence šikany, jak primární, sekundární tak terciární. Za důležitý úkol si klade představení efektivních principů prevence a podoby (možnosti) prevence šikany, které snižují riziko vzniku a rozšíření tohoto sociálně-patologického chování. Dále také zmiňuje postupy při řešení šikany. Praktická část je věnována výzkumu, jehož úkolem je zjištění, zda se školy různých druhů věnují prevenci šikany, jaké metody k tomu využívají, jak často se prevenci věnují, a zda jsou s výsledky své práce spokojeny. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření ve srovnání s informacemi, které o své škole uvádějí na svých webových stránkách. Dotazníky jsou vyplněny školními metodiky prevence nebo výchovným poradcem příslušné školy.cze
dc.format140
dc.format140
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectšikanacze
dc.subjectšikanovánícze
dc.subjectagresecze
dc.subjectnásilícze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectstřední školacze
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectaggressioneng
dc.subjectviolenceeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectsecondary schooleng
dc.titlePrevence šikany na středních školáchcze
dc.title.alternativeBullying Prevention in Secondary Schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21756
dc.description.abstract-translatedBullying is very striking trauma in the czech school system. That is why it is really necessary to inform and try to stop this social pathological behaviour. The aim of my dissertation that has theoretically-research character is to introduce to the reader all the theoretical bullying issues and the possibilities of primery, secondary and tertiary prevention and mapping the methods which are used at different kinds of schools and different regions. The theoretical part deals with the meaning of a term ?bullying? and ?the prevention of bullying? as well as primary, secondary, tertiary prevention. As a very important task is the introduction of effective principles and possibilities of bullying prevention which decrease the risk of formation and expansion of the social pathological behaviour. And along with that it explains the methods of dealing with bullying. The practical part is focused on research whose main task is finding out if schools are concientiously dedicating their time to this problem, what methods they are using and how often they control their situation as important as the work it is important if they are satisfied with the outcome of their prevention. The research pursues with a questionnaire form and compares all gained information that are published on school websites. The questionnaires are filled in by school prevention methodist or guidance counsellor of relevant school.eng
dc.date.accepted2013-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-NJ/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKressa, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam